مقالات تخصصی

مواد اولیه برای تولید بادکنک

مواد اولیه برای تولید بادکنک های مدرن، شامل لاتکس، لاستیک، پلاستیک و نوعی پارچه فویل است که رنگ های متنوعی دارد. دربازار بادکنک ها دو نوع ماده اولیه دارند که شامل بادکنک های فویلی و لاتکسی هستند.

مراحل تولید بادکنک

مواد اولیه برای تولید بادکنک از لاتکس است و بادکنک از نوعی پلیمر پلاستیکی ساخته می شود. برای ساخت بادکنک، رنگ به لاتکس هایی که ذوب شده اضافه می شود، این رنگ ها از فیلترهای متنوعی عبور می کند تا موادی که اضافه هستند وارد ترکیبات نشوند. پره هایی در ته تانکر هستند که این مواد را به مدت 15 ساعت مخلوط می کنند، با این روش رنگ ها اشباع شده و لاتکس هم به صورت جامد نمی شود.

این نوع بادکنک ها 53 نوع رنگ متنوع دارای قابلیت تولید هستند. آب های گرمی که پر فشار هستند بر روی قالب های بادکنک اسپری شده و آن ها را می شویند. این نوع قالب ها در پشت سر همدیگر در یک مدار ریلی حرکت می کنند. بعد از این، قالب ها را داخل محلولی که شارژ الکتریکی دارند، فرو می برند تا قالب ها بتوانند ملکول های لاتکس را جذب خود کنند. بعد از این پروسه، قالب ها را از تانکر بیرون می کشند و آن ها را برعکس می کنند.

پیشنهاد : برای مشاهده انواع ایده بادکنک آرایی کلیک کنید.

مواداولیه ی تولید بادکنک

ماده لاتکس خیلی سریع جامد می شود و قالب ها به طرف برس هایی که مکانیکی هستند منتقل می شوند. برس ها انتهای لاتکس را به صورت لبه در می آورند تا بعد از آن بشود آن را دست گرفت و بادش کرد. بعد از آن قالب های بادکنک و لاتکس داخل محلول آب گرم می رود و شانزده دقیقه ماندگار می شوند. حمام آب گرم موجب می شود بادکنک ها  دارای خاصیت کشسانی شوند. بعد از آن لاتکس ها را در محلولی که دارای آب و پودر تالک است می کنند تا بعد از آن به آسانی از قالب ها جداسازی شوند.

بعد از آن قالب ها از لاتکس جدا شده و با استفاده از فشارهای هوا، لاتکس ها را از قالب ها مجزا می کنند. لاتکس ها به واسطه دستگاهی مکیده شده و برای شستن ارسال می شوند. بعد از شستشو در تانکر در ماشین لباسشویی قرار داده و مواد شستشو را درون آن می ریزند. بادکنک ها در درجه حرارت هفتاد و یک چرخیده و با آب شسته شده و تکمیل فرایند لاتکس حیاتی است. در این بخش تعدادی بادکنک تا آخرین حدش باد شده و بعد از آن بادکنک های باد شده را برای وجود ناخالصی ها تست می کنند. در نهایت بادکنک ها را به صورت تخیلی و سلیقه ای شکل می دهند.

انواع بادکنک تولیدی

بادکنک ها در حال حاضر دارای تنوع زیادی هستند که شما عزیزان می توانید هم اکنون برای خرید بادکنک با قیمت مناسب و به صورت عمده از بزرگترین تولید کننده بادکنک در ایران فقط با تماس با شماره ی ۰۹۹۱۲۷۴۸۳۱۹ سفارش خود را ثبت نمایید . رنگین بالن با مجهز بودن به دستگاه های پیشرفته و استفاده از انواع متریال با بهترین کیفیت توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

مواد اولیه برای تولید بادکنک به لحاظ مواد اولیه، عموما جنسی از لاتکس دارند که از صمغ درختی که کائوچو نام دارد، به دست می آید و فویل هایی از نوع زر ورقی تولید می شوند. در بازار بادکنک ها از این دو ماده اولیه به اسم های لاتکسی و فویلی نام گذاری شده اند.

  • بادکنک لاتکسی

ازجنس لاتکس درست شده است و از معروف ترین و پر فروش ترین بادکنک ها است. این مدل بادکنک ها به لحاظ قالب و ظاهری که دارند در دسته دبندی های متنوعی به شکل گرد یا مدل گلابی، شکل ماری یا مدل میله ای، شکل ها قلب، گل، کروی و دونات از اشکال دیگر آن قرار دارند.

  • بادکنک های فویلی

این نوع بادکنک ها از زرورق و فویل ساخته شده است. بادکنک های اعداد و همین طور حروف، از نوع فویلی هستند. بادکنک فویلی برعکس بادکنک های لاتکس، تعداد  بیشتری از اشکال را ایجاد می کند که طرح هایی اختصاصی نیز دارد که شامل لوگوی شرکت ها و حلقه های ازدواج است. این نوع بادکنک این قابلیت را دارد که به وسیله گازهای هلیومی در هوا شناور باشد.

تولید بادکنک

  • بادکنک حبابی

بادکنکی از جنس لاستیک است که توسط مایکل فارادی در سال 1824 تولید و اختراع شد. او بر روی هیدروژن ها آزمایشاتی انجام داد که باعث شد دو ورق گردی که لاستیکی هستند را بر روی هم قرار داد و لبه های آن را بر روی یکدیگر پرس کرد و داخل آن را با هیدروژن پر کرد.

  • بادکنک ماری

در اواخر سال 1950 کارخانجات زیادی شروع به تولید بادکنک هایی کردند که توانایی تاباندن داشتند. این بادکنک ها ارتفاع بلندی داشتند و امکان این را داشت که بشود در آن گره و پیچ های زیادی ایجاد کرد.

  • بادکنک هلیومی

مواد اولیه برای تولید بادکنک هلیومی گازهای هلیومی است که بی خطر و غیر قابل اشتعال است. این گازها حالت شناور دارند و یکی دو روز حالت خود را حفظ می کنند. این بادکنک ها در هوا رها می شوند و معلق می مانند، گازهای آن غیرسمی و بدون رنگ  و بو است.

خرید مواد اولیه بادکنک برای تولید

هنگام خرید مواد اولیه بادکنک برای تولید بهتر است از برند و کیفیت بادکنک اطمینان حاصل کنید و از مرکز تولیدی معتبر آن را تهیه کنید. خرید این محصول به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر است و بسیار مقرون به صرفه است.هنگام خرید بهتر است ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • مرکز فروش
  • فروشنده فعال
  • مرغوبیت مواد

مجموعه رنگین بالن به عنوان اولین تولید کننده انواع بادکنک در ایران مفتخر به تولید و عرضه بادکنک هایی با رنگ و مدل مختلف در بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در بازار است . شما عزیزان می توانید با تماس با شماره ۰۹۹۱۲۷۴۸۳۱۹ ، بادکنک های خود را با تعداد بالا و به صورت عمده سفارش دهید . لازم به ذکر است که شما عزیزان نیز می توانید بادکنک های چاپی با طرح های مختلف را نیز سفارش دهید . برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی چاپ بادکنک و قیمت آن تماس بگیرید.

خرید مواد اولیه بادکنک برای تولید

قیمت مواد اولیه بادکنک برای تولید

قیمت مواد اولیه بادکنک برای تولید، به کیفیت، جنس و مارک مواد بستگی دارد. مواد خارجی و برند طبیعتا قیمت بالاتری دارند. خرید به صورت عمده از این محصول، بسیار مقرون به صرفه تر در تولید انواع بادکنک است و قیمت مناسب تری دارد.قیمت این مواد به عواملی بستگی دارد که عبارتند از:

  • برند محصول
  • نوع محصول
  • تاریخ انقضای محصول

تاریخچه بادکنک

مواد اولیه برای تولید بادکنک در بادکنک های ابتدایی و سنتی، از مثانه حیوانات درست می شدند. گالیله نیز طبق آزمایشی که انجام داد مثانه خوکی را باد کرد تا به واسطه آن، حجم هوا را اندازه گیری کند. در آن موقع مثانه هایی که باد شده بودند برای بازی کودکان استفاده می شدند ولی بادکنک های جدید و امروزی ازموادی مانند پلاستیک، لاتکس و لاستیک تولید می شوند.

سوالات متداول

1_ مواد اولیه بادکنک را نام ببرید؟ لاتکس، لاستیک، پلاستیک.

2_ انواع بادکنک تولیدی را نام ببرید؟ لاتکس، فویلی، هلیومی، ماری و حبابی.

3_ مواد اولیه بادکنک های قدیمی چه بوده است؟ از مثانه حیوانات بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *